Alla inlägg den 18 april 2020

Av fruegen - 18 april 2020 17:53

Det gör mig ledsen, känns som att man förlorat en vän, han var alltid där i radion till morgonkaffet, varje dag. Det gör mig ännu mer stressad över jobbsituationen, blev ju kraftigt påmind om att man vet ju aldrig hur lång tid man har, och vad vill man då lägga den värdefulla tiden på!? Jag vill inte spendera större delen av livet på ett ointressant arbete på bekostnad av tid med det som får mig att må riktigt bra, familjen, djuren, att vara i naturen, så, skörda, sylta och safta.. Men det måste ju finnas ett arbete därute som även jag tycker är spännande och intressant, men vad? Jag är fullständigt ointresserad av att göra karriär och tjäna stora pengar, men jag måste ju överleva, så pengar in måste det komma. Samtidigt känns det jätte viktigt för mig att kunna finnas där för mina barn när dom kommer hem från skolan mitt på dagen, det känns INTE ok att låta dom vara på dagis/fritids 8-9 timmar per dag, 5 dagar i veckan (undra på att många unga mår dåligt, börja livet med så mycket stim, men det får bli ett annat inlägg). Jag älskar att kunna gå ut och lunchfodra hästarna eller kunna ta en promenad med hunden i fullt dagsljus året om..
Det är ju det livet går ut på, inte att jobba. Visst, det finns ju dom som kan livnära sig på det dom brinner för, men hur många av oss är det som har sådan tur?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Inte som alla andra! Skönt, men fruktansvärt jobbigt..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards